I'm currently at home. Yup,tak pergi kerja because perutku bermasalah. Korang bayangkan k ,tengah tidur sedap2,tibe2 rasa sakit perut yg dahsyat! So I terus bangun cepat2 and pergi toilet. Gosh. Dah la mamai giler,mata pun xleh bukak betul lagi dah kene pergi toilet. Yups,cirit birit tak pasal2. Dua kali pulak tu,terbangun 3am,then 6am. Then lepastu terus solat Subuh,lepastu tidur balik pasal badan penat. Oh did I mention I rasa nak termuntah jugak? Must be food poisoning la kan...wuwuwuwuuuu...
Maybe I was so happy last night so Allah tak kasi happy sangat pasal we will never know what comes after that,kan? So yes ilham kena severe food poisoning at 3am. Tsk. Takpe,I take that as penghapus dosa. Positive ilham! I always love to think positively. Hidup tenaaaang aman damaiiiii :)
Last night was damn awesome weh. Serioussss. Takpernah rasa happy mcm semalam ;)
Nak tahu kenapa?
Coz we (Ain,Eric and Effa) prepared birthday surprise for Nik. Mcm biasa la discuss using whatsapp ;) the plan was like this :
1. Ain beli card,balloon
2. Effa beli ape ntah tak tahu
3. Eric beli cake,and drive to UIA
4. Me? Ain suggested to beli kalung kuil yg mcm hindustan tu,yang bunga2 tu, and I BOUGHT IT! Gosh hahaha.
Google
The story goes like this! Mcm 800m from my office,ada kuil tau. Which I mcm x sure psl dia kene naik bukit skit to see the place. So yesterday at 6pm I cuba jugak jenguk. And yeaaappp ada kedai kecik jual kalung of fresh flowers.
Tiba2 cuaaakkk,pasal ada mcm 6 Indians tengah stare at me! Mcm what the heck this Malay girl with scarf is doing here? Haha. So I said to myself, " This is it ham. One shot,beli then blah terus.."
"Hi uncle!"
"Ye boleh saya tolong?" (He's smiling!)
"Saya datang nak beli kalung utk kawan saya,birthday dia hari ni jadi we want to celebrate it tonight. So yg mana ya saya perlu beli?" (Friendly giler aku time ni)
"Oooo birthday ka? Ini boleh,ini boleh,ini pun boleh" (sambil belek2 kalung)
"How much is this one yea uncle?" (Speaking pulak dahhh)
"Oooh ini tiga puluh ringgit!"
Naik sakit jantung aku dibuatnya. Mahal rupanya kalung india ni!!!!! Maybe its made from all fresh flowers kot
"Tigu puluh ringgit?? Mahal nya! Terkejut saya. "
"Budget awak berapa,tell me"
"Around 15ringgit or 10 ringgit"
"Ooooh ini 15 ringgit" dia tunjuk yg cute but still cantik d color!!
"Ok la saya ambil yg ini"
"Ok ,kejab haaa saya masukkan plastic"
"Ok.... Uncle! Berapa lama benda ni boleh tahan ye?"
"3 hari"
"Lama jugak. Okay :) thank you ye!"
And trust me people,rasa mcm dekat India bila pergi kuil tu. Serious tak tipu. Happy pulak psl dpt tgk culture dierg walaupun kejab! And I can't believe I went there to buy Nik's kalung!!!!! Mcm selamba gilaaaaa muka tak tahu malu! So I finally succeed to buy one for her. My one shot ! Wouhoo! Masuk je kereta,terus I call Ain pasal tak tahan kelakar sangat...huhuhu I WILL REMEMBER THIS SAMPAI TUA OKKK!! Huhu
For you NIK NAZARINA.
:)
Friends Forever


hahah..okay, kalung tuh mmg terbaik laaaa!
ReplyDelete