Some of you might know that Ive changed my working place from Kota Damansara to Desa Sri Hartamas. And look, Im sooooo grateful that both of these places are near to my house. Its like Im in the middle between these two firms. But Hartamas is a lot nearer lah kan. But whatever it is, im so bersyukur tempat kerja saya dekattt.
Ok if kerja dekat Kota Damansara, it took me about 15/20 minutes to reach my office. Depends on the traffic. Balik pulak around 20 minutes coz kene lalu NKVE and kene bayar toll coz saya taknak ikut jalan dekat which Jalan Surian (Main road the Curve) coz kat sana freaking sesakkkkkkkkkkkkkkk like 5 km dah jam and sikit2 ada traffic light bodoh.
Oh god.
I hated sooooooooooooooo much traffic light dkt Jalan Surian. If korg google...Jalan Surian tu straightttttttttttttttttttttt je...
Mcm ni :
....and every 1 minute driving kene stop coz depan dah jam coz ada trafic light. Kadang2 if I stuck dkt jam i would go maki hamun sape buat masterplan kota damansara + mutiara damansara. Pleaseee lahhhhh takkan la ada satu je main road kot. Banyakkan la choice. Even pukul 3pm or 4pm pun jam jugak. Gile betul. 3pm or 4pm org semua lunch or balik dr kerja ke. Cis. (Marah pasal 3 kali jugak la ter stuck dlm jam,ingatkan jalan tu kosong psl smue tgh kerja,but i was wrong! blergh)
But now dekat Hartamas ni, I usually keluar rumah at 8.20am and so far tak jam langsung :) Ok I know skrg musim cuti for Chinese,but my colleagues kata pagi2 tak jam area tu :D and sampai around 10 -15 minutes (depends on how I drive - slalu drive slow nak jimat minyak and jaga brek sistem LOL). and if balik pulak I choose the amazing Penchala Link! He he he. Berapa minit to reach home? 7 minutes! (And I drive biasa2 je 70km/h). Yupppp. but still kene bayar toll, but dulu pun bayar toll,but jauh NKVE tu .
heee im happy :)
Later I'll write about my new work there pulak. Zalikha is there with me ,she sits beside me. dah dua kali lunch with her mcm dating pulak hahaha. Oh masa kat office, serious rasa mcm studio coz masa studio final sem dulu,meja die depan I. LOL. And her mom buat blueberry cheesecake SEDAP GILER. my god.
Ok ok later I cerita k?
Bye wslm :)
p/s : Alhamdulillah

No comments:
Post a Comment